הדולרים • שלמה הופנר

שלמה הופנר 16 Comment on הדולרים • שלמה הופנר
17:55
30.04.24
איתי גדסי No Comments on ראה"מ נחרץ: שום החלטה בהאג לא תפגע במטרות המלחמה

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כשטוב לנו בחיים נוח לנו להישאר במקום הזה, לא מעניין אותנו שהטוב הזה יכול להיגמר בכל רגע, לא מעניין אותנו שאולי זה רק נראה, אבל כשטוב לנו יש לנו נטייה להדחיק את הדאגה למחר, זה אמנם מובן שאם יש מצב טוב, למה לנו לדאוג למצב פחות. אבל אם נחשוב רגע, זהו הרי חלום אוטופי, שהרי מה נעשה כאשר יגיע הרגע הפחות טוב?

היה בן אדם שזה הרגע התרגש לשמע שיחת הטלפון שכולנו היינו מייחלים לה: "זכית במיליון דולר…", הוא לא ידע את נפשו מרוב אושר, קפץ משמחה, בישר למשפחתו וחבריו אודות הזכייה, וחיש מהר לבש את חליפתו, חבש את מגבעתו, ואץ רץ למשרדי הפיס, כמובן שהוא גם לא חסך במונית, העיקר להגיע לבנין המשרדים המפואר והגבוה כדי לקבל לידו את סכום הזכייה במזומן.

הגיע למשרד, חייך, הצטלם, הרים כוסית ויצא מהמשרד כשסכום הכסף במזוודה המהודרת שבידו, כשכולו אחוז התרגשות ושמחה מיד פנה לגג הבניין במטרה לנשוף מאויר ההרים הנושב בינות לעננים.

בעודו מטייל בגג בין מבט מבניין לבניין, לפתע שמע קול חבטת דלת הנטרקת מאחוריו.

הסתכל הוא לכיוונה, ואכן ראה שהיא נטרקה ונחסמה בפניו דרך היציאה מהגג. מיד תחב את ידו בכיסו אך גילה שגם הפלאפון שלו לא איתו.

בחישוב מהיר החל לתור אחר הדרך שדרכו יזעיק עזרה על מנת שיחלצו אותו, החל הוא לצעוק לאנשים העוברים מטה, אך כמובן שאף אחד לא שמע אותו ולא הניד לעברו מבט, החל לעשות תנועות ופעולות שונות, אך גם אז אין איש שהביט לעברו… בלית ברירה החל לזרוק את כספו באיטיות למטה בתקווה שאכן אנשים יבחינו בו, אך לשווא. עוברי האורח שראו דולרים נופלים, התכופפו לקחת והמשיכו בדרכם.. המשיך הוא בזריקת הדולרים שעוד נותרו עד שאפילו הם אזלו, אך לדאבונו המשיכו האנשים בשלהם, לקחו והמשיכו בדרכם.

בתחושת ייאוש עמוקה מבזבוז כספי זכייתו ומחוסר מציאת פתרון באופק, התיישב על הגדר שעל שפת הגג.

ולפתע, בלא ששם לב, נפלה אבן קטנה ללמטה.

היא נפלה בדיוק על עובר אורח, וזה האחרון במקום להמשיך הלאה מייד החל בזעקה וחיפוש אחר זורק האבן, וכמובן שדרך זה הגיעו לחלצו.

בהשוואה אלינו, כשבורא עולם נותן לנו דברים טובים, אנו מתכופפים, לוקחים, ומיד ממשיכים, אבל כשהוא כביכול זורק עלינו אבן קטנה אנו מייד מסתכלים ללמעלה.

אנו נמצאים רגע לפני חתימת דיננו, רגע לפני שייגזר בדיוק מה יהיה לנו, האם יפלו עלינו דברים טובים, או שמא אבנים… בואו נהיה חכמים ונסתכל כבר עכשיו כשנופלים עלינו 'דולרים', כך אולי זה ימנע נפילת אבנים.



16 תגובות

מיין תגובות
  1. 12

    דעתי: אני חושבת שהאדם בדרך כלל נהנה מההטבות ולפעמים הוא שוכח להודות, ואחרי זה מגיעות אליו צרות והאדם מתחרט שלא הסתכל כבר מקודם, אולי זה היה מונע מהאבנים לרדת? אבל אני חושבת שזה לא נכון לחשוב כך, כי אחרי הכל האבנים והניסיונות מחשלים אותנו והופכים אותנו לאנשים יותר טובים. אם כל הזמן נסתכל מאיפה מגיעות המתנות זה לא סותר שלא יהיו גם אבנים. אתם חושבים שזה יכול למנוע משליחת אבנים? תגיבו בבקשה.

  2. 10

    הקב"ה טוב ומטיב ולכן הוא רוצה להיטיב איתנו ודרך זה שנתחבר אליו ועל זה נאמר 'אם לא במוח אז בכוח' וזה עדיין נכון שאנו צריכים להודות על הצרות ולחכמים זה הופך אותם לאנשים טובים יותר

  3. 9

    תודה על המגיב\ה מתגובה 7, אני מסכימה איתך. אם למשל אדם עובר נסיון קשה ודרך זה הוא מתחבר לקב"ה אז זה טוב. אבל אז הניסיון ברוך השם ניגמר והאדם – כמו שהוא- אדם, לא תמיד הוא זוכר להודות, ולא תמיד הוא יודע איך לשמר את הקירבה הזו, אז מה…. עכשיו הניסיון יחזור או ניסיון אחר יגיע כדי שתהיה לנו קירבת ה'? זה קשה….!

  4. 8

    כתוב גם שאדם צריך לברך על הרעה כשם שמברך על הטובה. נכון שהכל לטובה, והשם אוהב אותנו מאוד והוא יודע איזה ניסיון אדם צריך לעבור במשך תקופות חייו. המסקנה שלי זה השאלה האם יש דרך (אולי קרבת ה') שתעזור לנו שלא יהיו לנו ניסיונות, כי חלקם קשים מאוד.

  5. 7

    מה שהתכוונתי בתגובה 7 היתה שהקב"ה "מעדיף" שנתקרב אליו בטובות ואם לא אז…
    כשקורה לנו משהו רע אנחנו יודעים לומר שצריך להודות על הרעה כשם שמודים על הטובה, השאלה היא האם כשיש לנו טובה אנו באמת מודים עליה? ואנו לוקחים את הטובה הזו ומעלים את עצמינו ברוחניות בגללה? אולי זו הדרך-להעלות את עצמינו ע"י הטובות…

  6. 6

    זה נכון שיש נסיונות לא טובים, וזה גם נכון שצריך לברך על הרעה כשם שמברך על הטובה, אבל נראה לי שהרעיון במאמר הוא להזכיר לכולנו שכשטוב לנו אנו מייד צריכים להודות לה' שהיטיב איתנו ואסור לנו לשכוח ממי זה הגיע ולא להיזכר להסתכל ללמעלה רק כשרע לנו…

  7. 5

    אתם צודקים! תודה על התגובות. יישר כח!

  8. 4

    לפעמים טוב לנו ולפעמים יש נסיונות קשים, זו המציאות, והאדם צריך להודות על שתיהם, כי שתיהם טובים לנו באמת.

  9. 3

    למגיב\ה מתגובה 11: את צודקת בקשר למאמר, רק ניצלתי את הפינה של ה"דעות" כדי להתכתב קצת על הנושא… תודה….